Skoči na glavno vsebino

Med 8. septembrom in 8. oktobrom je potekal nacionalni mesec skupnega branja Beremo skupaj.

V tem času smo se v medpredmetnih urah na prilagojenem programu posvetili primorskemu pisatelju Francetu Bevku in njegovi zgodbi Košček kruha. Prvo triletje OPP NIS je v sklopu kulturnega dne Dobrodošli v pravljice prisluhnilo zgodbi Krompirjevo popotovanje. Po labirintu so krompirjeve gomolje povezali z ladjo. V zgodbi so krompir z ladjo po morju prepeljali iz daljnega Egipta vse do naših trgovin. Na koncu smo se vprašali, ali je v zgodbi prikazan način gojenja in transporta okolju prijazen. Ne, so v en glas odgovorili učenci.

Tretješolci so ob dnevu zlate knjige, ko smo spoznavali življenje in delo Franceta Bevka, v dar prejeli knjigo Maks avtorice Mateje Gomboc. Podarjeno knjigo, s katero jih je obdarila  ajdovska občina v sodelovanju s splošno knjižnico v našem kraju, z velikim veseljem že prebirajo za prvo domače branje.

S četrtošolci smo v sklopu kulturnega dne V knjigah se skrivajo zakladi spoznavali zgodovino knjig, knjižnic in pisnih podlag ter pot knjige od ideje do knjižnega trga. Ob zaključku druženja so učenci prisluhnili kratki zgodbici Lane Smith z naslovom To je knjiga.

Ob ponovitvi pravil izposoje so se drugošolci zabavali ob zgodbici Skrivnost izginulih črk. Spoznali so tri pošasti: Črkožerko, Črkohamko in Črkosnedko. Želimo si, da bi dobro znali abecedo in pravilno zapisovali besede in povedi ter tako onemogočili delo Črkosnedke.

V oktobru, ko ves mesec praznujejo šolske knjižnice, so prvošolce ob prvem obisku v njej na stolih pričakali modri gumbki. Zakaj? To so izvedeli po prebrani pravljici z naslovom Pravljica o modrem plaščku. S pomočjo gumbkov so se prepustili domišljiji in se skupno odločili za motiv, ki so ga oblikovali na tleh. Prvi oddelek je modre gumbe oblikoval v srce, s čimer so učenci pokazali, da se imajo med seboj radi, drugi oddelek je zaradi časa trgatve oblikoval z gumbi grozd, tretji oddelek matične šole pa se je odločil za črko K, ker jih ta spominja na knjižnico in knjige, medtem ko so lokavški prvošolci oblikovali rožico. Prvošolce je tradicionalno obdarilo društvo Bralna značka. V dar so dobili slikanico Hiša selivka izpod peresa Marka Kravosa.

S petošolci smo spoznali ustvarjalko Natašo Konc Lorenzutti. Njena knjiga Kakšno drevo zraste iz mačka je v letošnjem šolskem letu v 4. in 5. razredu predvidena za Cankarjevo tekmovanje iz znanja slovenščine. Ob izposoji pesniških zbirk so si učenci 5. c ogledali še priročno razstavo knjižic, ki so izšle v zbirki Čebelica. Ta letos praznuje že 70 let.

Šestošolci so v oktobru spoznali knjige, ki jih v 7. razredu v projektu Rastem s knjigo podarja Javna agencija za knjigo. Ogledali so si nekaj video vsebin, s pomočjo katerih so dobili ideje za branje dobrih knjig.

V septembru je likovna pedagoginja šolski knjižničarki narisala tri bralna drevesa. Prvo bralno drevo je dobilo svoje mesto v šolski knjižnici. Nanj so svoje najljubše knjige zapisovali učenci do 5. razreda, na drugo, ki je domovalo na panoju pred šolsko knjižnico, so svoje bralne predloge zapisovali starejši učenci, medtem ko so tretjega v šolski zbornici zapolnili strokovni delavci šole. Še posebno so se izkazali učenci 4. a, ki so ustvarjali lastne uganke, ter učenci 4. b in 3. b in c, ki so presenetili z ugankami in razmišljanjem, kako bi knjižni junaki lahko v domišljiji izboljšali razmere za življenje in nas naredili bolj odprte in čuteče za potrebe drugih.

Učence zadnjega triletja smo v medpredmetnih urah med slovenščino in šolsko knjižnico popeljali v razmišljanje, zakaj je branje pomembno. Spoznali so aplikacijo sBiblos, kjer si lahko izposojajo elektronske knjige za domače branje.

Knjižni fond se je obogatil z novimi zbirkami knjig v angleškem jeziku. Gre za knjige Pokemon, Preživeli in Čarobna hišica na drevesu.

V šolski knjižnici je učence pričakal plakat z vabilom k skupnemu ustvarjanju v knjižnici.

Mesec šolskih knjižnic smo še posebno obeležili z učenci, ki obiskujejo OPB. Skupaj smo si ogledali razstavo knjižne zbirke Čebelica z naslovom Leti, leti že 70 let. Sledilo je delo v skupinah. Učenci so morali poiskati slikanice in knjige z znanimi književnimi junaki. Prav z njihovo pomočjo in s svojo domišljijo so iskali rešitev za boljše odnose med nami, za ohranjanje dobrega zraka, vode … Na ta način smo sledili nekaterim prednostnim ciljem naše šole. Tretješolci, ki obiskujejo OPB, so po prebranih pesmicah iz pesniške zbirke Drobtine iz mišje doline ustvarjali motive za lastna knjižna kazala. Mlajši učenci, tj. iz 1. in 2. OPB, so prisluhnili ljudski pravljici Lonček, kuhaj! Vsak med njimi si je zaželel in povedal, kaj dobrega bi čudežni lonček lahko skuhal za boljše življenje nas vseh. Domišljija res nima meja, bi lahko zapisali na koncu skupnega ustvarjanja in druženja.

Dostopnost